• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Gothia svarade på Mail och berättade om deras avslutade samarbete vid årsskiftet, ja återkom gärna med svar! Har sammanlagt 120k hos alla dessa 3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blåbär456

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Januari 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ja återkom jättegärna med svar då jag sitter i samma sits skulle vara väldigt tacksam.
 

Blåbär456

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Januari 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ringde igår och pratade med credifi och lumify. Ifall ni betalar in ett månads belopp skjuts tiden upp för er så att ni har mer tid att betala. Var försenad 69dagar med min betalning och ringde och pratade med dom. Dom sa ifall du betalar in 2 eller 1 månads faktura så skjuts tiden upp vilket gör att du har mer tid att betala innan det går till kronofogden. Gick från att vara sen med 69dagar sen till att vara sen 11dagar sen med min betalning. Ringde för att dubbel kolla idag igen och då sa dom att jag har 3 månader på mig istället för 1 månad innan dom skickar till kronofogden.
 

Blåbär456

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Januari 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Så om det nu är så att lumify och credifi skickar direkt till kronofogden ring och prata med dom och fråga hur mycket ni måste betala för att ni ska få mer tid på er innan dom skickar till kronofogden så kanske det går att undvika att få KFM. Dom var ganska snälla mot mig och försökte hjälpa mig men sa att jag måste betala in hela faktura belopp som jag ligger efter med för då skjuts tiden upp med 1 månad hela tiden för att undvika KFM.
 

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja precis. När var du i kontakt med Gothia? Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men om 10 dagar så ska de skicka mitt till KF säger de. Lovar att återkomma vad som sker. Är väl först då vi får 100% svar om nu ingen blir skickad tidigare vill säga
Du får gärna uppdatera hur det gått, skickades de till KF?
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Ja precis. När var du i kontakt med Gothia? Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men om 10 dagar så ska de skicka mitt till KF säger de. Lovar att återkomma vad som sker. Är väl först då vi får 100% svar om nu ingen blir skickad tidigare vill säga
Hur gick det?
 

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
101 dagar nu. Ännu inget så vad som händer har jag tyvärr ingen info om. Men så fort jag vet så skriver jag
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
101 dagar nu. Ännu inget så vad som händer har jag tyvärr ingen info om. Men så fort jag vet så skriver jag
Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?
Jag fick ett sånt mail från Lumify igår
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp